Vlada Republike Slovenije je junija ustanovila samostojni javni zavod Republiški izpitni center (Ric). Njegova glavna naloga je bila priprava na najprej poskusno maturo in potem na redne mature.
Sprejet je bil Pravilnik o maturi.
1994
Na vzorcu srednjih šol je bila izvedena poskusna matura.
Pod vodstvom zaslužnega profesorja in "očeta mature", dr. Jožka Budina, je Republiška maturitetna komisija (RMK) vodila intenzivne priprave na maturo.
Za pripravo izpitnega gradiva pri posameznih izpitih je bilo zadolženih 30 republiških predmetnih komisij.
1995
Izvedena je bila prva matura, ki je v skladu z zakonom pomenila opravljen zaključni izpit in je maturantom gimnazij in srednjih šol omogočila vpis v univerzitetne programe slovenskih univerz.
Za informacijsko podporo izvedbi mature je bil interno razvit Izpitni informacijski sistem.
Za srednje šole je bil razvit Program za podporo splošni maturi.
V Škofji Loki je potekal prvi strokovni posvet o maturi, ki sta ga organizirala Ric in RMK.
1997
Izšla je knjiga dr. Janeza Bogataja Gaudeamus igitur: šege in navade maturantov na Slovenskem.
S sklepom vlade je bil Republiški izpitni center preimenovan v Državni izpitni center.
1998
Objavljeno je bilo poročilo Notranje vrednotenje mature1995-1997.
1999
Dijaki gimnazijskega izobraževanja so zadnjič opravljali maturo, ki je bila v skladu z zakonom zaključni izpit.
Ric je maja na Bledu organiziral 25. konferenco International Association for Educational Assessment.
2001
Prvič je bila za štiriletno mandatno obdobje imenovana tudi Državna komisija za poklicno maturo.
2002
S poklicno maturo je šolanje zaključila prva generacija dijakov in odraslih.
Sprememba pravnih podlag je kandidatom, prijavljenim k poklicni maturi, omogočila opravljanje dodatnega predmeta splošne mature.
Razvita je bila nova generacija Izpitnega informacijskega sistema (IIS2) na novi tehnični platformi, zasnovana splošno za podporo različnim vrstam zunanjega preverjanja znanja.
Za srednje šole, ki izvajajo poklicno maturo je bil razvit Program za podporo poklicni maturi na novi tehnični platformi.
2003
Sprejet je bil nov Zakon o maturi, po katerem se je dotedanja enotna matura poimenovala splošna matura, dodana pa je bila še poklicna matura.
Republiška maturitetna komisija se je preimenovala v Državno komisijo za splošno maturo.
Nova zakonodaja je kandidatom zagotovila brezplačen vpogled v izpitno dokumentacijo, brez katerega pa niso mogli več ugovarjati na ocene splošne mature.
Za srednje šole, ki izvajajo splošno maturo je bil razvit Program za podporo splošni maturi na novi skupni tehnični platformi (splošna in poklicna matura).
2005
Narejena je bila prva analiza ankete, ki so jo izpolnjevali maturanti splošne mature.
2006
Kandidati, ki so opravljali splošno maturo, so si lahko svoje rezultate s pomočjo gesla prvič ogledali preko spleta.
Na spletni strani so se začeli objavljati vsi veljavni predmetni izpitni katalogi splošne in poklicne mature.
2007
Za potrebe sodelovanja s šolami je bila postavljena spletna stran za učitelje "eRic za učitelje".
Vsakoletna stalnica so postali posveti za predsednike in tajnike šolskih maturitetnih komisij za splošno in poklicno maturo ter usposabljanja za zunanje ocenjevalce maturitetnih izpitov.
S strokovnim delom na projektih so se postavili temelji razvoju novih programskih orodij za ugotavljanje dodane vrednosti doseženega znanja (ALAT, kasneje OrKa).
2008
Nadaljeval se je trend naraščanja prijav poklicnih maturantov za opravljanje dodatnega predmeta splošne mature, prav tako trend naraščanja deleža kandidatov s posebnimi potrebami.
Ric je pri splošni in poklicni maturi izdelal računalniško aplikacijo za vnos podatkov o dijakih s posebnimi potrebami, ki je olajšala in hkrati optimizirala prijave oz. vloge za prilagoditve.
2009
Začele so se aktivnosti pilotnega projekta elektronskega načina ocenjevanja (t. i. e-ocenjevanje) pri splošni maturi.
Aktualen je postal projekt ESS za dosego umestitve izpitov iz angleščine v skupni evropski referenčni okvir (SEJO).
2010
Ric je uspešno kandidiral na mednarodnem razpisu in pridobil Projekt IPA, s sedežem v Beogradu, v smislu podpore razvoja zunanjemu preverjanju znanja v Srbiji.
2011
Kandidati splošne mature so prvič datum in uro vpogleda v izpitno dokumentacijo prejeli preko spleta.
Maturitetni in predmetni izpitni katalogi se niso več tiskali v papirnati obliki.
2012
Nadaljevala se je digitalizacija postopka ugovorov kandidatov na ocene splošne mature. Kandidati so lahko bili z rezultati rešenih ugovorov seznanjeni preko spleta.
S projektnim delom sta se razvijali področje e-vrednotenja (najprej pri splošni maturi) in spletna aplikacija e-banka nalog z odpisanimi nalogami zunanjih preverjanj in ocenjevanj znanja pri splošni in poklicni maturi ter NPZ.
Opomba: začetek projekta je bil september 2011, zato je ta zapis treba premakniti pod leto 2011.
2013
Letno poročilo o splošni maturi je prvič izšlo zgolj v elektronski obliki.
Ric je bil na podlagi svojih strokovnih kompetenc povabljen v mednarodno mrežo raziskovalcev ICE.
2014
Spletna aplikacija e-banka nalog je postala dostopna strokovnim delavcem srednjih in osnovnih šol (pri splošni maturi 20 predmetov, pri poklicni maturi 4 predmeti in pri NPZ 14 predmetov).
Uvajanje eksternosti pri drugem predmetu poklicne mature s postopnim imenovanjem novih predmetnih komisij (za IP vzgoja predšolskega otroka in zdravstvena vzgoja).
Zaključek petletnega projekta Orodje za analizo dosežkov ob zaključku srednje šole.
2015
Spletna aplikacija e-banka nalog je postala dostopna tudi drugam ustanovam na področju izobraževanja: državnim komisijam, ZRSŠ in CPI.
2016
V sklopu Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014-2020 (v nadaljevanju ESS) so se začeli projekti: Priprava in implementacija
e-ocenjevanja pri splošni maturi, Vzpostavitev, dopolnitev in pilotni preizkus modela ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti na področju vzgoje in izobraževanja ter Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno izobraževalnega zavoda v obdobju od 2016 do 2018.
Začetek priprav na e-ocenjevanje pri splošni maturi, ki je v razvojni fazi potekalo v okviru projekta E-ocenjevanje pri splošni maturi.
Spletna aplikacija e-banka nalog je bila nadgrajena z dodatnimi funkcionalnostmi, in tudi z razširitvijo dostopa spletnih različic za splošno in poklicno maturo za strokovne delavce srednjih šol.
2017
Začetek izvajanja projekta Ocenjevanje pisne zmožnosti na splošni maturi iz angleščine, za izvedbo katerega so bila pridobljena sredstva s prijavo na CMEPIUSA razpis ERASMUS+.
Z uveljavitvijo Pravilnika o izdajanju certifikatov z evropsko ravnjo znanja tujega jezika, je začel Ric izdajati certifikate. Certifikate smo izdali kandidatom, ki so opravljali splošno in poklicno maturo vse od leta 2014 dalje.
Začetek postopnega uvajanja e-ocenjevanja pri splošni maturi.
2018
Implementiran je bil sistem oblikovanja in tiskanja izpitnih pol, ki preko sistema črnih in QR kod omogoča sledljivost izpitnih pol in tudi posameznih strani v polah, ki so preko QR kod unikatne identificirane.
2019
Za drugi predmet poklicne mature je bilo imenovanih 5 novih predmetnih komisij.
2020
Epidemija novega koronavirusa. Veliko napora je bilo vloženega v prilagojeno izvedbo izpitov splošne in poklicne mature. Intenziviranje informatizacije izvedbenih postopkov.
Vpogledi v ovrednotene izpitne pole splošne mature so prvič potekali v e-obliki, prav tako so si lahko kandidati izid ugovorov na ocene ogledali preko spleta.
Imenovanih je bilo 5 novih predmetnih komisij za drugi predmet poklicne mature.
2021
Razvoj nove spletne aplikacije za e-ugovore in nadgradnja spletne aplikacije za e-vpoglede za SM.
Zunanja preverjanja in izpiti so zaradi epidemičnih razmer še vedno potekali s prilagoditvami.
2022
Izboljšava sistema elektronskega vpogleda za kandidate splošne mature.
Vsi predmeti splošne mature so vključeni v e-ocenjevanje.
2023
Imenovanih je bilo 5 novih predmetnih komisij za drugi predmet poklicne mature.
2024
Prenova predpisov: nov Pravilnik o poklicni maturi.
Prvič izvedeno preverjanje slušnega razumevanja pri tujem jeziku pri poklicni maturi (dela izpita pri poklicni maturi sta dva: pisni in ustni izpit. Slušno preverjanje je del pisnega izpita).
Začetek barvnega tiska izpitnih pol na Ricu.
Imenovanje 5 novih predmetnih komisij za drugi predmet pri poklicni maturi.
Na spletnih mestih STA uporabljamo spletne piškotke, potrebne za nemoteno delovanje vseh funkcionalnosti na straneh. Z nadaljnjo uporabo se strinjate z uporabo piškotkov na vseh spletnih mestih STA.