Zaživel projekt za skupno razumevanje preteklosti v regiji Alpe-Jadran
Celovec/Ljubljana, 15. februarja - Skupno razumevanje preteklosti v regiji Alpe-Jadran, ki združuje Slovenijo, Avstrijo in Italijo, je cilj pilotnega projekta, katerega nosilec je Slovenski znanstveni inštitut v Celovcu. Dveletni projekt naj bi se končal s postavitvijo javno dostopne spletne platforme z enakopravno obravnavno več vidikov na preteklost v vseh treh jezikih.
V prvi fazi projekta bo velik korak, če bodo na spletni platformi eden ob drugem različni vidiki na skupno preteklost (...) Naslednji korak je skupni pogled na določene zgodovinske dogodke, skupne vsebine. Odlično bi bilo, če bi nastali skupni učbeniki ali zborniki, v treh jezikih, to bi bil dolgoročen cilj, je za STA ob predstavitvi projekta povedal sodelavec celovškega Inštituta za večjezičnost in transkulturno izobraževanje na pedagoški visoki šoli Daniel Wutti.
"Do tega cilja je še nekaj časa, tega se zavedamo" je dodal.
Kot je še pojasnil Wutti je omenjeni pilotni projekt nastal na podlagi preteklih znanstvenih projektov kulture spominjanja v Avstriji, pa tudi sosednjih državah, ter mirovne regije Alpe-Jadran z večjezično in medkulturno vzgojo.
Kot primer preteklih projektov kulture spominjanja v Avstriji je omenil koroški plebiscit 10. oktobra 1920, ko so zanj izdelali 33 konkretnih didaktičnih pripomočkov za sodobno in čezmejno poučevanje na obeh straneh meje.
"Projekt je razumeti tudi kot prispevek k skupni medkulturni vzgoji," je še dejal Wutti.
Pilotni projekt skupnega razumevanja preteklosti v regiji Alpe-Jadran se bo začel s pregledom poučevanja skupne zgodovine v omenjenih treh državah.
"Definitivno imamo skupno zgodovino, ki je ne moremo gledati izključno nacionalno," je še dejal Wutti. Dodal je, da bodo v okviru projekta najprej identificirali tako primere dosedanje dobre prakse transnacionalnega poučevanja zgodovine regije kot tudi nacionalno izključujoče poglede na preteklost. Si pa želijo na koncu izdelati nove didaktične pripomočke za sodobno poučevanje skupne preteklosti.
V okviru projekta bo že marca prva delavnica v italijanski Gorici, sledili naj bi v Ljubljani in Celovcu, nato pa bo jeseni srečanje vseh sodelujočih iz vseh vseh treh držav.
Pilotni projekt bo posvečen časovnemu obdobju od 1848 do 1919, nato naj bi sledili drugi projekti za druga obdobja po koncu prve svetovne vojne. Spletna platforma, ki naj bi zaživela ob koncu projekta, bo učiteljem iz vseh treh držav brezplačno ponujala kakovostne materiale na omenjeno obdobje v treh jezikih. Prav s pomočjo spletne platforme bi lahko nastali novi čezmejni šolski projekti, prek nje pa naj bi tudi osveščali ljudi v regiji, je želja pobudnikov projekta.
K projektu vabijo posamezne učitelje, študente, znanstvenike in druge strokovnjake, ki se še vedno lahko vključijo v projekt, tudi prek sodelovanja na omenjenih delavnicah. Zanimanje za projekt je po besedah Wuttija že prisotno.
Pilotni projekt trenutno financira avstrijska stran, za nadaljnje večje projekte pa si bodo prizadevali tudi za znanstvena sredstva na ravni EU.
V Sloveniji je uradni partner projekta zavod za šolstvo. Na italijanski strani pogovori o tem še potekajo.